Smarta Löpares Yoga

Yoganovisen - banner Smarta Löpares Yoga

Yoga förbättrar hållningen och rörligheten.
Motverkar stelhet.

Yoga har flera fördelar för löpare, bland annat att hålla muskler utsträckta och uppmjukade med rätt placering för att undvika skador.

Genom att göra Yogaövningar innan din löpning förbereder du dem väl för det fortsatta arbetet.
Yoga efter löpningen hjälper musklerna att koppla av efter sitt arbete och motverkar stelhet.

 

Inledande övningar före löpningen

Yoganovisen.se - bild på Triangeln

 

Övningarna förbereder hela kroppen, med fokus på benen och höfterna, samt anpassning av ryggraden för att hålla ryggen rak och upprätt under löpningen. Övningarna mjukar upp dina muskler och leder för att skapa en smärtfri löpning.

 

 

 

 

Återställande rörelser Efter löpningen

Yoganovisen.se - bild från återhämtning i Smarta Löpares YogaEfter din sköna löprunda behöver kroppen hjälp att återställas igen. Det löpningen “river ner” återställer Yogan igen. Sköna rörelser och övningar för snabbare återhämtning

Smarta Löpares Yoga innehåller 25 videos!

Andningstekniker är en central övning i Yoga och många utövare lär sig att utnyttja andningen till att kunna hålla ett jämt tempo där varje andetag “räcker längre”.

 

 

Nu med en smidigare & förenklad meny!

Bild på Yoganovisens Smarta Videomeny

Smarta Löpares Yoga innehåller nu en mer kompakt och lättöverskådlig menystruktur.

Enkel indelning ger dig snabb åtkomst till just den eller de guider som du vill komma åt för tillfället.

 

Träna med Foamrollers & Tennisbollar

Prova varierande övningar med hjälp av foamrollers och något så enkelt som en tennisboll!

Yoganovisen - Bild på Foamroller & Tennisbollsövningar

 

Vill du förbättra din löpteknik och få ett ökat välmående på köpet skaffa dig

Smarta Löpares Yoga!